بیتــانوشت

خط خطی های گاه و بي-گاه من...

 

آدم هاي بزرگ-آرزوهاي كوچك

May 25, 2007

چند روزه خيلي دلم مي خواد بنويسم و باز همون تنبلي لعنتي نميذاره. حالا انتخاب يكي از اون همه چيزي كه مي خواستم بنويسم و ننوشتم كار دشواري شده، پس با يه بسم الله همينطور ميرم جلو تا ببينيم چي پيش مياد...!
* تقريبا ده روز است كه پس از حدود يك سال چشيدن طعم شيرين اينترنت نامحدود و خوش سرعت، اشتراك اينترنت بي-سيم منزل را لغو نموده و به همان ترديشنال اينترنت درٍپيت دايال-آپ پس رفت كرده ام! اما خودمانيم: آن اينترنت كجا و اين يكي كجا؟... طعم آن كمي شبيه كمپوت گيلاس بود درحاليكه اين يكي طعم شربت اكسپكتورانت ميدهد! ‹‹بلكه اين تب دانلودِ كُل اينترنت يه كم فروكش كنه اينطوري و هارد و سيستم بدبخت من يه نفسي بكشند از دست اينِ معتاد!››

* امروز به اين فكر مي كردم كه شانس بزرگي آوردم كه با اينكه با بابام 37 سال تفاوت سني دارم، حرف هم رو تا 89% مي فهميم. شايد به خاطر اينه كه بابا بالاخره فوق ديپلمِ اون روزا رو داره و هنوزم كه هنوزه_بعد 62 سال عمر_ اهل مطالعه است و يه عالمه شعر و حكايت از بَرِه، شايد هم از بس من به اون رفتم! ‹‹بهرحال اون 11 درصد باقيمونده هم چيزي نيست كه بخاطرش بخوام گله كنم و قدرشناس نباشم. خدايا 1000 بار شُكرت...››

* خيلي چيزها وقتي در كنار چيزهاي ديگه قرار مي گيرند، اهميتشون رو از دست ميدند. شايد به خاطر اينكه همه چيز به هم وابسته است. خيلي جاها خوندم و خيليها مي گند همه چيز نسبيه، مي خوام بدونم يعني واقعا هيچي مطلق نيست؟ يه استاد داشتيم سيستمهاي عامل بمون درس ميداد. وقتي سوال مي پرسيد و جواب مي شنيد: "بستگي داره..." عصباني مي شد و مي گفت: "اينو منم مي دونم، همه مي دونند. توي اين دنيا چيه كه به چيزي بستگي نداره؟ شما هر چي بگيد من مي گم به چي بستگي داره!!!" ‹‹هر چي فكر مي كنم مي بينم حق با استاده. همه چيز به هم وابسته است!››

* آدم‌هاي کوچک به‌خاطر آرزوهاي بزرگي که دارند هميشه کوچک مي‌مانند، آدم‌هاي بزرگ اما با آرزوهايي کوچک، بزرگ و بزرگ‌تر مي‌شوند.

‹‹چند روز پيش اين جمله رو يه جا خوندم، نمي دونم كي گفته، اما شك كردم كه درست گفته يا نه! بسيار انديشيدم تا ببينم اين حرف رو قبول دارم يا خير. بالاخره چون به اين نتيجه رسيدم كه گويا خودم هيچ وقت آرزوي بزرگي نداشتم و ندارم، براي حداقل 5 نفر اس ام اس فرستادم. حالا پيدا كنيد چارلز ديكنز را، نه، ببخشيد آدم بزرگ را!››

Labels:

بیتـــــا  در ساعت 10:51 PM خط خطي كرده لينك ثابت

شرح 2 پيام رسيده:

  • در May 29, 2007 at 8:01 PM Anonymous Anonymous پيام داده...

    سلام
    من هم هميشه از گفتگوي فلسفي و اينا بين پدر و دختر لذت ميبرم...

    اين جمله آرزوي كوچك و اينا رو هم نفهميدم هنوز

    قربونت
    بوس
    باي

     
  • در May 30, 2007 at 3:52 PM Anonymous Anonymous پيام داده...

    سلام
    یه جمله تو اون لاین باز گذاشتم که اینجا دوباره تکرارش میکنم:
    هر وقت خواستی ببینی که به وب چه امکاناتی اضافه شده کافیه به اینجا سر بزنی ;)
    همیشه رابطه پدر ها و دخترها زبانزد بوده اینجوری میگید خوب حسودیمون میشه دیگه
    اگر ممکنه توضیح بدین که چطوری اینقدر دقیق درصد رو محاسبه کردین؟ آیا برنامه ای براش نوشتین؟
    موفق باشین

     

Post a Comment

درباره من

تصوير من

تماس با من:


معمولا سر مي زنم:

لينك به جاهاي خوب:

آخرين 140 كاراكتر من در تويتر:

خط خطي هاي گذشته:

بايگاني:

لوگو دوستان:

فرهنگ لغات چند زبانه پاليز
آنتي فيلتر فقط اينجا
طنز نوشته هاي يك ديب دميني شيطون