بیتــانوشت

خط خطی های گاه و بي-گاه من...

 

ما زاده سرزمين خشكيم، راضي به بنفشه اي اگر آيد

March 20, 2007

واااي شش روزه كه وبلاگ ننوشتم! اين چند روز آخر سال اونقدر كار بود كه نفهيمدم چطور گذشت. مادر محترم هم كه لطف كردند امسال براي خونه تكوندن بجاي هركي ديگه بنده رو بدون حقوق و مزايا و حق عائله دربست استخدام كرد؛ تا باشه ديگه استعفاء ندم و بيام ور دل مامان جون! واقعا به اندازه يه كوزت زحمتكش واسش كار كردم...
سال 85 براي من سال نسبتا پرفراز و نشيبي بود. نيمه اولش روزگار لعبتباز بازيهاي عجيبي با من كرد.
ديل كارنگي مي گه "وقتي تقدير ليموي تلخي بدستت مي دهد، تلاش كن از آن ليمونادي شيرين بسازي." ياد گرفته ام هميشه از اتفاقات تلخ به نيكي ياد كنم، حتي اگه تلخ ترين باشه. پشت هر اتفاقي، تلخ يا شيرين، تجربه اي هست كه با كمي ذكاوت مي شه پيداش كرد و به ذهن سپرد. مگه تا كي مي شه واسه يه اتفاق كه به هر علتي رخ داده ناراحت بود و بقول خودم افسردگي كرد؟
نيمه دوم هم از كارم گذاشتم اومدم بيرون. از شركتي كه محيطش و كارمندانش رو بغير از يكي دو تا استثناء خيلي زياد دوست مي داشتم و بهش خو گرفته بودم. شايد عاقلانه نبود و شايد كار مهمي به نظر نياد، اما براي من مهم بود. خيليها كه بيرون گود نشسته بودند مي گفتند اين كار رو نكن، خودم هم مي دونستم ديگه اينجا كار گيرم نمياد و شرايط جالبي نخواهد بود، اما همت و شجاعت به خرج دادم و بيش از اين اون شرايط رو كه باب ميلم نبود بيهوده تحمل نكردم و كار موردعلاقه ام رو رها كردم.
بهرحال سال جاري با همه داستانهاش به خير گذشت. همه دور و بريهام سالمند شكر خدا، فقط سوي چشمهاي مادربزگم بخاطر بيماري ديابت خيلي كم شده و به دعا نياز داره. بيشتر دوستام به كاري مشغولند، يا رفتند خونه بخت و يكي دو تا بچه مدرسه اي دارند! و بهرحال سالمند و سرشون به كار خودشون گرمه. خودمم هم كه ملالي نيست جزگاهي احساس هرز رفتن!
در اين ساعات پاياني سال، براي همه ايرانيهاي مهربون، مخصوصا دوستان و آشنايان آفلاين و آنلاينم آروزي سالي خوب و پر از موفقيت مي كنم.


خدايا مرا وسيله اي براي صلح و آرامش قرار ده. بگذار هر جا تنفر است، بذر عشق بكارم؛
هر جا آزردگي هست ببخشايم.؛
هر جا شك حاكم است ايمان. هر جا يأس است، اميد؛
هر جا تاريكي هست، روشنايي؛ و هر جا غم جاري است، شادي نثار كنم؛
الهي توفيقم ده كه بيش از طلب همدلي، همدلي كنم؛
بيش از آنكه مرا بفهمند ، ديگران را درك كنم؛
بيش از آنكه دوستم بدارند، دوست بدارم؛
زيرا در عطا كردن است كه مي ستانيم؛
و در بخشيدن است كه بخشيده مي شويم؛
و در مردن است كه حيات ابدي مي يابيم.

به اميد سالي شاد و بانشاط براي همه

Labels:

بیتـــــا  در ساعت 8:39 PM خط خطي كرده لينك ثابت

شرح 2 پيام رسيده:

  • در March 20, 2007 at 10:50 PM Anonymous Anonymous پيام داده...

    سال نو را بهتون تبریک میگم و امیدوارم سالی پر از شادی داشته باشین
    شاد باشید...

     
  • در March 23, 2007 at 12:30 AM Anonymous Anonymous پيام داده...

    سلام
    اول از همه عیدتون مبارک
    دوم از همه خسته نباشید
    دعا کنید خدا قسمت ما هم کنه که یه دستی به سر و روی اتاقمون بکشیم
    دیگه همه از تمیزی اتاق من قطع امید کردن
    تنک یو فور یه لحظه فکر
    یه چیزی ، این دعایی که آخر گذاشتین واسه مادر ترزا هست؟
    یه چیز دیگه فکر میکنم تیتر این پستتون از لحاظ وزنی یه کم مشکل داره و با تبدیل اگر به گر درست شه
    :
    راضی به بنفشه ای گر آید
    باز هم مثل همیشه فوق العاده بود
    موفق باشید

     

Post a Comment

درباره من

تصوير من

تماس با من:


معمولا سر مي زنم:

لينك به جاهاي خوب:

آخرين 140 كاراكتر من در تويتر:

خط خطي هاي گذشته:

بايگاني:

لوگو دوستان:

فرهنگ لغات چند زبانه پاليز
آنتي فيلتر فقط اينجا
طنز نوشته هاي يك ديب دميني شيطون